Розроблено методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти
Методичні рекомендації орієнтовані на допомогу школам у внутрішньому забезпеченні якісної освіти. Згідно з документом, система забезпечення якісної освіти у школі повинна мати не лише зовнішні стимули (ЗНО, інституційний аудит, атестація та сертифікація педагогічних працівників тощо), а й внутрішні інструменти.
Процеси навчання та управління школою можуть якісно вдосконалюватися самою школою. Для цього необхідно мати: стратегію забезпечення якості освіти; необхідні ресурси для організації навчання, інклюзивне освітнє середовище; прозору систему оцінювання учнів, педагогічних працівників і директора; механізми забезпечення академічної доброчесності; сучасну інформаційну систему управління школою.
У школі доцільно проводити самооцінювання та вимірювати якість освіти. Для цього школа може розробити свої критерії та індикатори або скористатися системою оцінювання, що застосовується під час інституційного аудиту. Можуть використовуватися різні методи збору інформації для аналізу та оцінювання: анкетування або індивідуальне інтерв’ю з учнями, батьками та вчителями, дослідження у фокус-групах, спостереження за ходом уроку та освітнім середовищем, внутрішні моніторинги тощо. Результати самооцінювання також варто обговорити з учнями, батьками та вчителями. Оприлюднення результатів самооцінювання засвідчить прозорість та інформаційну відкритість школи.
Завдяки розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти та регулярного самооцінювання школа зможе: підвищувати якість освітніх послуг і забезпечувати довіру до результатів навчання; отримувати постійний зворотний зв'язок від учасників освітнього процесу щодо якості освіти, вчасно реагувати на ризики; постійно вдосконалювати освітнє середовище, систему оцінювання учнів, педагогічну діяльність, управлінські процеси; забезпечити прозорість діяльності школи і готовність до змін в інтересах учасників освітнього процесу.